De största musklerna i kroppen sitter just i rumpan. Dessvärre har många av oss sätesmuskler som inte fungerar optimalt och som har blivit förslappade av en inaktiv vardag. En olycklig konsekvens av inaktiva rumpor är att höftböjarna, ryggmusklerna och baksidan av låren måste ta en stor del av belastningen. Vilket resulterar i att du exempelvis kan få ryggsmärtor. Nyttan med en vältränad rumpa Du får en bättre hållning Eftersom sätesmusklerna håller ditt bäcken och därmed din hållning i rätt ställningar när du rör dig, när du sitter…Fortsätt läsa ”Fördel med bakdel- rumpfokus!”

Ät mer grönt för hälsan Grönsaker, frukt och bär innehåller mycket vitaminer, mineraler och andra nyttigheter. De olika färgerna kommer från skyddande ämnen. Därför är det inte bara vackert utan också bra för hälsan att äta färgglatt. Många grönsaker och frukter är rika på fibrer, som har olika positiva effekter i kroppen. Fibrer mättar bra och håller magen igång. Äter man mycket grönsaker och frukt minskar risken för bland annat fetma, hjärt- och kärlsjukdom och vissa typer av cancer. Det är bra att äta minst 500…Fortsätt läsa ”Tänk fem färger på tallriken!”

Idag vill jag slå ett slag för funktionell träning. Funktionell styrketräning innebär att du, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga. Detta görs med enkla men effektiva övningar som aktiverar flera muskelgrupper samtidigt. Om vi stärker upp alla små muskler i kroppen inifrån och ut så får vi tillslut en starkare kropp som klarar av alla vardagens påfrestningar och håller bättre i vår övriga träning. Fem funktionella hemövningar för både styrka, koordination och rörlighet 1 Draken         Stå på ett ben i taget…Fortsätt läsa ”Fem övningar som stärker din kropp”

Promenader ger mängder av hälsovinster, men med några få, enkla tips kan promenaderna bli ännu bättre för dig och din hälsa. Det finns nämligen några saker du kan göra under promenaderna som sätter extra fart på fettförbränningen, och som hjälper dig att gå ned i vikt. Använd armarna Om du ser till att pendla med dina böjda armar i takt med att du går, så kommer du automatiskt att gå lite snabbare – och därmed förbränner du mer kalorier. Ta kortare steg Ett lätt sätt att…Fortsätt läsa ”Fem enkla tips som ökar fettförbränningen när du promenerar”

Trötta och spända muskler, ont i rygg, axlar eller nacke? Det finns nu möjlighet att boka in idrottsmassage hos mig i Enebyberg. Lediga tider finns på torsdag 7/9 eller efter överenskommelse. 25 min 350 kr 40 min 450 kr 50 min 590 kr Ring eller mejla Linn nystrom_linn@hotmail.com tel: 0738 393359 Adress Blidövägen 26, Enebyberg Mer info om min massage hittar du här Välkommen!

Nu har vi landat lite efter helgens anstormning. Vi är fulla av energi och inspiration eftersom det var så kul. Det är många som hört av sig och inte han eller kunde titta förbi under helgen. Därför har vi beslutat att utställningen får hänga kvar ett tag till. Hör av dig om du vill komma förbi och titta. Varmt välkommen! linn.nystrom@linns-konst.se eller Chinna.giertz@chinnas-konst.se